Město odpad smrt ... 85%

Město odpad smrt … 85%

Fascinující. Vizuálně vytříbené, inscenačně odvážné, znepokojivé. Zdá se, že Kamil Fila měl v posledním čísle Respektu (48/2012) pravdu, když hovoří o nové etapě tvorby režiséra Jana Hřebejka. Relativita viny a odpuštění, ztráta významu slov. Kdo by to byl řekl, že právě tento námět v podobě divadelní hry německého dramatika se stane prostředkem k natočení jednoho z nejsilnějších letošních domácích snímků. Nemá však cenu nepřiznat většinu zásluh souboru Divadla Komedie. Způsob, jakým interpretují složitý text za asistence kamery, je geniální. Funguje, divák mu může věřit. Sleduje postavy, nikoliv herce. Tedy snad jen s jedinou výjimkou poněkud neživotné Dany Polákové. Těžko předvídat, jestli film “Město odpad smrt” dopadne ve výročních přehledech stejně jako například před lety “Karamazovi” Petra Zelenky. Každopádně by měl.